Samsung HT-Z310 5.1 Home Cinema System

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HT-Z310 5.1 Home Cinema System op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Robcat 22-09-2009

In november 2008 gekocht bij de Neckermann in combinatie met een 40 inch full HD LCD TV voor 999 euro. Enige probleem was dat inladen van Divx soms meer dan een half uur duurde maar omdat ik mijn laptop ook op mijn LCD heb aangesloten en geluid op de home cinema ondervond in hier niet echt problemen van. Maar nu (bijna een jaar later) kan ik niets meer afspelen omdat er niets meer ingeladen wordt en de disclade gewoon elke keer vanzelf weer open gaat. Daarom vorige week alsnog (na overleg met Neckermann) ter reparatie opgestuurd aan Selectro. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren want mis 'm best wel , ik was namelijk zeer tevreden met het apparaat maar ik ben misschien wel bevooroordeeld want ben nogal Samsung minded en Samsung geniet bijna bij alles wel mijn voorkeur. Nadat ik de instellingen naar mijn eigen voorkeur had aangepast vond ik het geluid echt super en volgens mij mijn buren ook ;-) ......

Dus Selectro : kom op , 's avonds en weekend doorwerken want ik wil 'm zo snel mogelijk terug .... ;-)

Wouter b 28-04-2009

Prima set.
Geluid is, in tegenstelling to eerdere reviews, prima, heeft alleen wat afstelling nodig (pro-logic 2 met matrix functie, speakers onafhankelijn instellen op gewent nivo).
Heeft idd DTS en Dolby-digital ondersteuning.
Vandaag nog een ander DVD speler aangesloten via Opticsche ingang, werkt perfect, geeft moeiteloos DTS etc. door.
Mijn set heeft geen engelse stekker maar een gewone.
Prima prijs/kwaliteit verhouding.
!! aanrader !!

De Broer van Henk de Vries 13-03-2009

Ik heb dit apparaat gekocht omdat ik op zoek was naar een nieuwe radio/cd speler. Nadat ik op internet en in de winkel wat 'gewone' minisetjes had bekeken, besloten dat het maar een home cinema set moest worden, omdat die over het algemeen meer mogelijkheden hadden dan gelijkwaardig geprijsde minisetjes. Ik moet zeggen dat ik geen spijt heb van die beslissing.

Ten eerste ziet het apparaat er goed uit. Sommige mensen vinden het glanzende plastic er wat goedkoop uit zien, maar smaken verschillen nu eenmaal. Ook de afstandsbediening ziet er goed uit en is erg overzichtelijk.

Ik heb geen tv aan dit apparaat gehangen, omdat ik hem alleen voor muziek gebruik. Zonder tv is alles goed in te stellen, ook het harder zetten van de afzonderlijke speakers en het instellen van het geluid. Zonder afstandsbediening kun je niet veel met het apparaat, want er zit alleen een aan/uit knop, een knop om van functie te wisselen, vorige nummer, play/pauze, volgende nummer en een volumeknop op het apparaat zelf. Veel dingen moeten dus met de afstandsbediening gedaan worden.

De geluidskwaliteit is erg goed. Je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met dure hifi sets van meer dan 500 euro, en voor minder is er vast ook wel wat beters te krijgen, maar dan heb je een stuk minder extra functies. Voor een apparaat uit deze prijsklasse is het geluid prima. Zowel hoge als lage tonen klinken goed, en de subwoofer kan met de afstandsbediening harder en zachter gezet worden.

De HT-Z310 is bijna gelijk aan de HT-Z210, die een paar tientjes goedkoper is. Toch heb ik er totaal geen spijt van dat ik deze heb gekocht, want deze heeft, in tegenstelling tot de HT-Z210 een bluetooth functie, wat zeer prettig is als je via de dvd speler naar je mp3 speler of telefoon met bluetooth wilt luisteren. Je zet gewoon de dvd speler op bt audio, zoekt met je telefoon of mp3 speler naar de dvd speler, maakt verbinding en dan wordt de dvd speler als externe speakerset gebruikt. Zelfs het geluid van spelletjes op je telefoon wordt dan via de dvd speler afgespeeld. De bluetooth functie werkt met mijn Samsung yp-p2 mp3 speler, maar ook met mijn telefoon van Sony Ericsson (K610i) en met de Blackberry van een kennis. Je zit dus niet meteen vast aan andere samsung apparaten als je echt gebruik wilt maken van deze functie.
Verder heeft dit apparaat t.o.v. de HT-Z210 grotere speakers (zowel front, rear als center), waarbij de rear speakers maar een paar cm hoger zijn dan die van de HT-Z210, maar de front speakers ongeveer 2 keer zo hoog zijn en volgens het boekje is de center speaker ook 5 cm breder. Omdat de speakers groter zijn zal de geluidskwaliteit ongetwijfeld beter zijn, maar daar kan ik niet over oordelen. Ook is de HT-Z310 zogenaamd 'wireless ready', wat inhoudt dat, als je er een ontvanger bij koopt die ongeveer net zo duur is als het apparaat zelf, de achterspeakers 'draadloos' zijn Er zit dan nog steeds een draad tussen de draadloze ontvanger en de speakers, zodat ze niet de hele kamer door hoeven, maar echt draadloos is anders.

Verder zit er nog een usb aansluiting op, zodat je een usb stick of mp3 speler aan kunt sluiten en de nummers die erop staan afspelen. Voor mp3 spelers kan er ook een 3.5mm audiokabeltje (gewone koptelefoonaansluiting) in de aux aansluiting aan de voorkant geplugd worden, zodat de dvd speler als externe speakerset gebruikt wordt, en je met de mp3 speler door alle nummers kunt bladeren, wat met de usb aansluiting niet kan.

Geluid van een tv kan met een analoge aansluiting (rood-witte tulp stekkers) via dit apparaat afgespeeld worden, maar met die aansluiting is alleen 2.1 geluid mogelijk, wat dan weer wel uit alle speakers afgespeeld kan worden. Verder kan er surround geluid van een game console of computer afgespeeld worden via de optische ingang, maar dan moet het andere appartaat wel een optische uitgang hebben.

Over de beeldkwaliteit kan ik weinig zeggen, want dat heb ik niet uitgeprobeerd. Wat ik wel minder vond, was dat er geen scartkabel bijgeleverd werd, maar alleen een composiet videokabeltje, wat meestal minder goed beeld geeft dan scart. Ook zat er geen HDMI kabeltje bij, maar dat had ik ook niet verwacht.
Het moet ook mogelijk zijn om dvd's in hd kwaliteit af te spoelen, zogenaamde upscaling, maar ik denk niet dat dit serieus genoemd hoeft te worden, want er kan gewoon geen informatie (extra pixels in dit geval) uit een dvd gehaald worden dan er op staat, en dat de upscaling hoogstens een kleine kwaliteitswinst oplevert.

Al met al is dit dus een mooi dvd speler met veel mogelijkheden en een goede geluidskwaliteit.

bennyb 06-03-2009

------------------Update review-----------------

Omdat ik het setje nu wat langer heb wilde in nog een toevoeging doen. Als je een cd afspeelt maakt de speler best wel veel herrie. Best wel ergerlijk eigenlijk omdat je het door de muziek heen hoort. Het was me nooit eerder opgevallen omdat ik bijna geen cd's afspeel.

Wat ook wel een minpuntje is, is dat je alleen door de tracklijst kun scrollen als je eerst op stop drukt.

--------------------1e review, dd.25-7-2008-----------------
Bij een webshop besteld vanwege de laagste prijs. Geen succes. Ook ik heb een Engelse stekker (er zat wel een verloopstekker bij). Ook is het niet het nieuwste model waarmee wordt geadverteerd.

Wat het apparaat betreft. Ik ben er erg blij mee. Het apparaat heeft ontzettend veel aansluitmogelijkheden (optisch, bluetooth, usb, hdmi etc.). Het apparaat ziet er ook erg degelijk uit. Wat het geluid betreft ben ik ook erg te spreken. Goede bas en een helder geluid.

Het menu vind ik wat minder. Ik had eerst een Philips HTS-3100 die erg gebruiksvriendelijk en mooi vormgegeven was. Bij deze set vind ik het allemaal wat minder strak. Het menu oogt ook niet zo mooi. Het is wel duidelijk.

Door de vele functies doet de bediening in de eerste instantie moeilijk aan (veel knopjes). Voor de rest duidelijk.

Ten slotte heb ik maar 1 echt nadeel. Bij mij is het zo dat wanneer ik een radiostation vastzet op de eerste geheugenplaats de afstandsbediening niet langer werkt en ik hem moet resetten. Misschien iemand die hier een oplossing voor heeft? Mijn oplossing is radiozenders vanaf plaats 2 opslaan

economische genieter 02-03-2009

mooi beeld(scart en hdmi),en het geluid is te mooi om waar te zijn voor die paar centen. vol van heldere tonen tot diepe bassen,of de volumeknop nu op zacht of op hard staat.dvd, divx(avi),films of concerten,zelfs mp3 komt volwassen de kamer in.geluid van cd,mp3 en de radio wordt ook surround weergegeven dankzij de dolby prologic. Bluetooth geschikt voor sommige spelers,usb ingang aanwezig.volume is voor iedere speaker in te stellen.setje wordt afgeleverd met engelse stekker + nederlandse verloopstekker(aardedraad aan de zijkant ipv 3e pin)

Eriky01 20-02-2009

Apparaat 2 mnd in bezit, vanaf begin al niet lekker gelopen. Zeer hoge pieptoon in stand bye stand en rattelende fan. Opgestuurd voor reparatie naar bedrijf verzonden die voor samsung reparatie's uitvoerd. Pas na 3,5 week retour gekregen met barst in het display, krassen, de fan nog steeds hinderlijk hoorbaar en de hoge pieptoon zit er nog steeds in. U zal wel begrijpen dat ik baal van dit apparaat en van het reparatie bedrijf(je krijgt je apparatuur minder terug dan dat het heen gaat).

verder wel een leuk apparaat met veel vermogen.

Bert treech 27-01-2009

weinig hoge/midden tonen.
Niet geschikt voor muziek; helemaal niet voor klassieke muziek of natuurgeluiden. Een fluit en harp bijv. zal je ook niet horen. En als je een cd-tje op zet, gaat de TV aan met blauw beeld en met SAMSUNG erop. Gelukkig niet veel geld betaald voor dit setje.
Geluid van mijn Samsung TV LE 40-786 is dan toch nog beter.
Voor een filmpje met harder bioscoop-geluid gaat het wel, leuk speelgoed.

Bochtenkoning 05-01-2009

Heb het apparaat nu een maand of 5 in bezit. Deed het in begin prima maar na een week of 5 begaf de voeding het blijkbaar. Ik merkte het doordat het geluid bijna helemaal wegviel bij aanzetten. Na reparatie die 4 weken duurde weer teruggekregen. Na 4 weken is er nu iets aan de hand met de afstandbediening. Als de tuner wordt aangezet via de afstandbediening reageert het apparaat er daarna niet meer op. Je kan 'm alleen nog maar uit- en weer aanzetten via de ab. Als dan viavia de DVD wordt gestart werkt de ab ineens wel weer maar na overschakelen naar de tuner is het weer gedaan met de ab! Ik vrees dat 'ie weer een week of 4 in reparatie zal gaan....

Jeroen77 30-08-2008

Heb het setje slechts 1 dag in bezit. Wordt gebruikt op de slaapkamer om zo nu en dan een filmpje te kijken.

Moet zeggen dat ik na het aansluiten en het plaatsen van een DTS Dvd (Minority Report) aangenaam werd verrast door de kwaliteit van het geluid en volume van dit set. Ver boven verwachting aangezien je een dergelijk geluid zeker niet van zo'n goedkoop setje verwacht. Doen de heren van Samsung wel erg goed.

Moet zeggen dat alles er netjes uit ziet al verdient het uiteraard geen schoonheidsprijs. Alles oogt wel wat goedkoop en straalt geen echte degelijkheid uit. Kabeltjes zeer dun, aansluitingen wat fragiel. Maar goed, zoals gezegd wel een super set voor slaapkamer of wanneer men minder veeleisend is ook te gebruiken in de woonkamer, al vraag ik me af of het set dan voldoende power heeft om een echte bios beleving teweeg te brengen.

Al met al een erg mooi setje met een strak helder en vol geluid. Super prijs kwaliteit verhouding

Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, maar mijn 2 LCD tv's van Samsung draaien nu ook al 3 jaar zonder problemen. Ga er vanuit dat ik van dit set de komende jaren ook wel kan genieten.

edje1234 27-08-2008

Ik heb dit setje nu ongeveer een maand geleden gekocht in een webshop. Vroeger heb ik ook al eens een setje van de drogist gehad, zo'n dingetje van €20, en nu dus pas mijn tweede Homecinema. Ik ben dus niet een echte expert op dit gebied, maar hier is mijn mening.
Het geluid wat er uit de speakers komt is ronduit geweldig. Als ik een DVD afspeel lijkt het geluid van alle kanten te komen (is dus ook zo). Het beeld is beter dan van mijn vorige DVDspeler, dit komt door het zgn. upscalen van de DVD.
De bediening via de afstandsbediening is niet echt moeilijk te noemen, en met de functie Anynet zelfs heel eenvoudig. (heb ook een LCD en decoder van Samsung). Het enige nadeel wat ik gevonden heb: zoals een andere gebruiker hier al opmerkte, de radio blijft op zijn eerste voorkeurpositie staan. Nu vind ik dat niet zo'n bezwaar, maar zo af en toe wil ik toch wel eens een andere zender opzetten.

Daniel Vogelaar 17-07-2008

Ik heb het setje nu 2 weken en ben er superblij mee. ik heb hem hem op al mijn apparaten aangesloten en het werkt gewoon. PS3 via optisch, digitale tv via composiet, pc via 3,5 jackstekker. Het menu werkt zeer goed en overzichtlijk. Anynet+ werkt zoals altijd bij Samsung. Het enige waar ik niet zo tevreden over ben is dat toen ik het pakket open maakte tot de ontdekking kwam dat er een engelse stekker aanzit i.p.v. een gewone nederlandse stekker, maar er zijn verloop stekkers te krijgen.